Auto

A doua companie de stat din transporturi care pierde lupta cu privaţii. CFR Marfă a pierdut poziţia de lider în faţa grupului antreprenorial GFR şi s-a scufundat şi mai mult în pierderi

A doua companie de stat din transporturi care pierde...

Autor: Mirabela Tiron

04.07.2017, 00:05 541

Compania de stat CFR Marfă, cel mai mare transportator de marfă pe calea ferată până anul trecut, a pierdut în 2016 poziţia de lider după cifră de afaceri în faţa jucătorului privat Grup Feroviar Român (Gruia Stoica), fiind a doua companie de stat din transporturi, după Tarom, care pierde semnificativ teren în faţa privaţilor.

Colosul CFR Marfă, cu 6.200 de angajaţi, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 678 milioane de lei (152 de milioane de euro), în scădere cu 13% faţă de nivelul de anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Spre comparaţie, operatorul privat GFR, parte din grupul Grampet, controlat de Gruia Stoica, a avut afaceri de 710 milioane de lei anul trecut (circa 160 milioane de euro), în scădere cu doar 3% faţă de anul anterior, dar peste nivelul afacerilor raportat de CFR Marfă. Mai mult, GFR a rămas pe profit net de 2,1 milioane de lei (470.000 euro), nivel aproape similar cu cel din anul anterior, în timp ce compania de stat CFR Marfă a avut pierderi de 194 de milioane de lei (45 milioane de euro), mai mari cu 22% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Pe aceeaşi cale ferată pe care circulă şi trenurile GFR, compania de stat CFR Marfă este incapabilă să aibă o activitate profitabilă.

În ultimii ani pe la conducerea CFR Marfă s-au perindat tot felul de manageri fără rezultate şi fără o strategie de aducere pe profit a operatorului feroviar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO