Business Hi-Tech

Miroslav Majoros, CEO, Telekom România: Investiţiile în infrastructura pentru a dezvolta 5G vor fi imense, iar beneficiile s-ar putea vedea abia 5 ani mai târziu

Miroslav Majoros, CEO, Telekom România: Investiţiile...

Autor: Alex Ciutacu

15.10.2018, 11:59 1059

Tehnologia 5G şi accesul maselor de clienţi la aceasta va depinde în mare parte de coordonarea dintre stat şi operatori pentru a dezvolta infrastructura necesară, iar aceste dezvoltări reprezintă costuri majore pentru companiile prezente în piaţă. Operatorii trebuie să înţeleagă că beneficiile acestor investiţii s-ar putea vedea abia 5 ani mai târziu, explică Miroslav Majoros, CEO, Telekom, în cadrul evenimentului ZF Digital Summit 18.

„Mereu vorbim de operatori, ce ar trebui să facă, cum să contribuie. În 5G, dacă vrei beneficiile de care vorbim, precum IoT, maşini autonome şi aşa mai departe, trebuie să fii aproape de client. Nu poţi avea centru de date în SUA şi să operezi aici. Iar acest lucru presupune investiţii majore. Ne trebuie densitate mai mare a reţelei, costurile vor fi imense şi nimeni nu ne spune cum o vom face. Trebuie să fie priceput faptul că beneficiile investiţiei se pot vedea chiar şi abia 5 ani mai târziu”, spune Majoros.

Ce a mai declarat Miroslav Majoros în cadrul evenimentului:

  • „Piaţa rămâne competitivă, este bine pentru client. Am văzut că la noi a funcţionat modelul pe care l-am lansat atât pe partea de b2b cât şi pe partea de clienţi gospodării, opţiunea de a renunţa la contract oricând fără a plăti costuri sau penalizări. Asta vine pe linia flexibiliăţii şi a libertăţii. Şi am văzut astfel o creştere semnificativă a vânzărilor pe unele produse chiar şi de 50& sau 100%”.
  • „Hai să vorbim despre dezvoltare. Salariile cresc, e un lucru bun pentru că oamenii îşi pot permite mai mult. Dar pentru noi este un cost adiţional. Costurile cresc, costul energiei creşte, iar noile tehnologii vor consuma şi mai multă energie, iar noi estimăm că aceste preţuri vor creşte cu 30-40% în următoarele 12 luni. Preţurile cresc în fiecare an. Singurul care nu creşte în acest mediu este preţul produselor. Dar cât de mult timp putem face asta? Trebuie să ne uităm la anumite măsuri. Ne confruntăm cu o dilemă, să concediezi sau să creşti preţurile? Trebuie să gestionăm valoarea adăugată. Trebuie să fim rezonabili în încercarea de a oferi valoare clienţilor”.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO