Business Internaţional

Business Magazin. Producătorii auto europeni încearcă să facă faţă asaltului jucătorilor auto născuţi, peste noapte, în China

Business Magazin. Producătorii auto europeni încearcă...
05.05.2024, 11:31 379

În cursa electromobilităţii, scopul principal al companiilor auto europene nu este de a câştiga, ci de a nu rămâne în urmă. Pentru a nu fi încetinite de China, cele mai puternice accelerează în jos pe lanţul de aprovizionare. Şi atacă direct sursele de materii prime.

Traducere de: Bogdan Cojocaru


Într-o lume în care resursele naturale sunt tot mai disputate şi în care Europa s-a trezit că este periculos de dependentă de furnizorii din China, executivii din sectorul auto occidental fac mutări strategice îndrăzneţe. Ei abandonează lanţurile de aprovizionare convenţionale şi, în schimb, pariază sume uriaşe pe parteneriate cu companii miniere. Pentru resurse, se duc direct la sursă, se arată într-o analiză a Investigate Europe, o platformă jurnalistică europeană. În San Juan, Argentina, la şase kilometri de graniţa cu Chile, un utilaj greu de forat zguduie pământul şi ridică nori de praf. Un zgomot puternic se răspândeşte peste vârfurile Anzilor. La o altitudine de 3.500 de metri, aici au fost deschise peste o sută de foraje în căutarea cuprului. Şantierul Los Azules este unul dintre cele opt proiecte majore de explorare şi exploatare a cuprului lansate recent în Argentina pe fondul cererii globale în expansiune pentru metalul roşu, esenţial la construirea maşinile electrice. În urmă cu doar câţiva ani, ultima mină de cupru din Argentina se închidea. Acum, datorită coloşilor auto precum Stellantis, care a încheiat un acord de 155 de milioane de dolari pentru a-şi asigura o parte din cele 100.000 de tone de cupru folosite anual de uzinele sale, uriaşii din oţel care toacă pământul au revenit pentru a spulbera liniştea munţilor.

Tranziţia spre economia verde a Europei depinde de  creşterea masivă a ofertei de minerale, cum ar fi cuprul şi litiul. Circa 60% din necesarul estimat provine de la sectorul transporturilor, potrivit unui studiu comandat de industrie. Industria auto conduce acest proces, deoarece i se cere ca până în 2035 toate maşinile pe care le produce să aibă emisii zero.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO