Business Internaţional

Ghidul luxului pe bursă: parfum Paco Rabanne, şampanie Moet Hennessy şi maşini Porsche

Ghidul luxului pe bursă: parfum Paco Rabanne, şampanie...

Autor: Catalina Apostoiu

08.05.2024, 00:05 367

Compania spaniolă de beauty Puig, care deţine de asemenea casele de fashion Carolina Herrera, Paco Ra­banne şi Nina Ricci, a devenit ulti­mul nume din industria luxului şi a modei care s-a listat pe bursă.

Oferta de 3 miliarde de euro a Puig le-a devansat pe cea a com­pa­niei elveţiene de produse de îngrijire a pielii Galderma Group din Zürich şi cea a CVC Capital Partners din Amsterdam, devenind cel mai mare IPO global din acest an, potrivit datelor Dealogic citate de The Wall Street Journal.

IPO-ul a fost de asemenea cel mai mare din Spania de la listarea în 2015 a operatorului aeroportuar Aena.

Familia Puig va păstra o parti­cipaţie majoritară în cadrul compa­niei şi vasta majoritate a puterii de vot după IPO.

Compania comercializează par­fu­muri, produse de makeup şi de în­grijirea a pielii, fashion. Segmentul de parfumuri şi fashion generează cea mai mare parte a veniturilor companiei.

Puig a realizat câteva achiziţii majore în ultimii ani pentru a-şi extinde portofoliul, iar parfumurile premium reprezintă o categorie care a înregistrat o creştere foarte solidă în ultimii ani, remarcă Dan Su, analist la Morningstar.

Compania intenţionează să utili­zeze suma atrasă prin IPO pentru a refinanţa achiziţia unor participaţii suplimentare în cadrul Byredo din Suedia şi Charlotte Tilbury din UK şi pentru finanţarea unor viitoare investiţii strategice.

„Într-o vreme în care consuma­torii devin mai selectivi cu privire la cheltuieli şi s-ar putea abţine de la unele achiziţii de lux, şansele sunt pro­babil mai reduse ca aceştia să se gândească la a cheltui mai puţin pe parfumuri, în viitorul apropiat cel pu­ţin“, arată analistul de la Morningstar.

Puig nu este puternică doar în Europa, ci câştigă teren şi în America de Nord şi Asia-Pacific, pieţe foarte importante pentru beauty.

Listarea grupului, care se autoca­taloghează drept un jucător de lux „acce­sibil“, survine într-o perioadă complexă pentru industria globală a luxului, unde creşterea încetineşte de la boomul pe mai mulţi ani înregis­trat în pandemie, notează Financial Times. Veniturile pe primul trimes­tru al acestui an au evidenţiat o diver­genţă pronunţată a performanţelor grupurilor de lux de top.

Listarea nu reprezintă ceva excepţional pentru grupurile din lumea luxului şi a modei, ci mai degrabă o normalitate.

În 2022, constructorul auto german VW a sfidat pieţele volatile pentru a lista brandul de maşini de lux Porsche la o valorizare de 75 miliarde de euro. VW a atras 19,5 miliarde de euro prin intermediul listării pentru a finanţa eforturile de electrificare ale grupului, potrivit Reuters.

Acţiunile LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, sunt listate pe Euronext Paris din 23 octombrie 1987. Pe lângă Louis Vuitton şi Moet Hennessy, portofoliul LVMH include Tiffany, Christian Dior, Fendi, Givenchy, Kenzo, Sephore, TAG Heuer şi altele.

Grupul şi-a văzut acţiunile scăzând recent după ce acesta nu a reuşit să încânte investitorii cu ultimele sale rezultate financiare, scrie Euronext. Rezultatele slabe au venit în contextul în care mulţi consumatori îşi restrâng achiziţiile pe fondul scumpirilor şi dobânzilor ridicate.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO