Business Internaţional

Produsele „buy now, pay later“ câştigă popularitate în Europa, dar americanii ne arată care sunt neajunsurile acestora

Produsele „buy now, pay later“ câştigă...

Autor: Catalina Apostoiu

08.05.2024, 22:34 3300

BNPL devine una dintre meto­dele de plată cu cea mai alertă creş­tere în Europa, gradul de adoptare a acestor produse crescând nu doar în rândul consumatorilor mai tineri, cât şi al celor mai în vârstă, potrivit paymentsjournal.com.

Un raport recent al Auriemma arată că peste jumătate dintre deţină­torii de carduri cu vârste de sub 35 de ani au utilizat cel puţin o dată un serviciu BNPL.

„Fără îndoială, BNPL devine un produs popular în Europa“, arată Ben Danner, analist la Javelin Stra­tegy & Research. „Credem că acest grad de adoptare în creştere puterni­că se datorează în parte crizei costu­rilor de trai, inflaţiei ridicate şi presiunilor economice generale“.

Popularitatea BNPL variază pu­ternic la nivel mondial. Ţările cu cele mai ridicate rate de adoptare sunt Australia şi Suedia. Acestea sunt ur­mate de China, Finlanda, Germania, Olanda, Noua Zeelandă, Norvegia, Singapore, UK şi SUA, relevă datele Băncii Reglementelor Internaţionale.

Germanii în mod tradiţional chib­zuiţi recurg din ce în ce mai des la astfel de scheme, notează Reuters.

Mulţi germani, în special cei mai tineri, iau credite de sub 1.000 de euro în condiţiile în care aceştia se descurcă mai greu din cauza inflaţiei, dar în acelaşi timp siguranţa locului de muncă îi face încrezători că pot rambursa banii.

În SUA, schemele BNPL îngreu­nează sarcina bancherilor centrali şi traderilor de a realiza ce se întâmplă cu economia postpandemie. Tim Quinlan de la Wells Fargo este cum­plit de speriat de „datoriile fantomă“ care nu se văd, scrie Bloomberg.

În mod repetat, furnizorii acestor produse s-au opus cererilor pentru transparenţă sporită, chiar dacă piaţa a crescut în fiecare an din 2020 cel puţin şi este aşteptată să atingă aproape 700 miliarde de dolari până în 2028.

Acest lucru maschează imaginea solidităţii financiare a gospodăriilor americane, crucială pentru toată lu­mea, de la bănci centrale, la bănci re­gionale şi businessuri multinaţionale.

Există semne că consumatorii americani întâmpină dificultăţi în a-şi permite datoriile asumate prin produsele BNPL. Din cauza lipsei de transparenţă, cercetătorii de la Fe­deral Reserve Bank of New York, care publică un raport trimestrial privitor la datoriile gospodăriilor ame­ri­cane, sunt con­vinşi că nu dis­pun de o imagine com­pletă asupra a ceea ce se întâmplă în economie.

„BNPL practic permite oamenilor să sape o gaură din ce în ce mai adâncă de credit din care le va fi din ce în ce mai greu să iasă“, avertizează Ed deHaan, de la Standford Graduate School of Business.

Cu astfel de scheme, plata datoriilor la timp nu ajută la consolidarea scorurilor de credit. În plus, atunci când există întârzieri apar penalităţi, iar creditele cu întârzieri pot fi transferate către recuperatori.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO