Factura la telefonie mobilă a crescut cu 200 mil. euro în 2017, la 2,5 mld. euro

Autor: Adrian Seceleanu 06.07.2018

Factura totală pentru serviciile de telefonie mobilă consumate de utilizatorii din România în anul 2017 a crescut cu aproape 200 mil. euro, la 2,45 mld. euro, pe fondul du­blării consumului de servicii de internet mobil, conform raportului financiar anual al grupului francez Orange, care deţine cel mai mare jucător de pe piaţa locală de comunicaţii. „Numărul de clienţi pentru serviciile mobile a scăzut, însă piaţa a crescut ca valoare pe fondul apetitului în creştere al clienţilor pentru serviciile de date mobile şi de smartphone-uri la preţuri subvenţionate. Consumul lunar de date mobile per conexiune s-a dublat în raport cu 2016“, conform documentului. Numă­rul total de clienţi de pe piaţa de telefonie mobilă a scăzut în 2017 la 27,4 milioane, de la 27,5 în anul anterior. Veniturile înregistrate de companiile de telecomunicaţii din România din vânzarea de servicii de telefonie, internet şi televiziune s-au apropiat în 2017 de 3,8 mld. euro, o creştere de 8% faţă de anul precedent, pe fondul creşterii înregistrate de serviciile de internet mobil şi fix. Migraţia clienţilor de la cartele preplătite către abonamente a continuat în 2017, piaţa atingând un moment de referinţă, respectiv un număr mai mare de contracte decât de cartele. „Pentru prima dată cota de piaţă din total a contractelor de abonament a fost de 51%, depăşind pentru prima dată segmentul de cartele preplătite“, conform raportului realizat de grupul Orange.